.......................
Acasă............................... ........Galerie Foto ........................Galerie Video

vineri, 9 aprilie 2010

Pr. Severian Gheras: “Conştientizând darul primit de la Dumnezeu, nicicând nu am avut interes faţă de distincţii…”


Interviu cu preotul Severian Gheras, parohul Bisericii “Sfantul Ioan cel Nou de la Suceava”.

In Sfanta si Luminata zi a Invierii Domnului Iisus Hristos, preotului Severian Gheras, parohul Bisericii “Sfantul Ioan cel Nou de la Suceava” I s-a conferit titlul de Protoiereu, de catre I.P.S.Vladimir, in cadrul Vecerniei Pascale. Cu acest prilej am purtat cu Parintele un mic dialog.

- Preacucernice Parinte, ce distinctii ati mai obtinut pe parcursul activitatii pastorale?

- Inca nu eram preot cand, pentru activitatea rodnica atat misionara, cat si administrativa, in cadrul Manastirii Noul Neamt, am fost decorat cu mentiune patriarhala de catre regretatul Patriarh Alexei al 2-lea al Rusiei. La momentul hirotoniei mi s-a dat dreptul de a purta Bedernita. Dupa trei ani de preotie, fiind in cadrul Episcopiei de Edinet si Briceni, am fost decorat cu Camilafca, iar mai apoi cu Cruce de Aur. Din anul 2000 si pina in prezent nu mi s-a mai conferit nici o distinctie.

- …dar ati cautat in viata distinctii?

- Nicidecum. Preotul se face distins de restul lumii prin darul preotiei pe care il poarta. Constientizand valoarea darului ce mi l-a dat Bunul Dumnezeu nicicand nu am avut interes fata de distinctii…

- Felicitari, Parinte si Bunul Dumnezeu sa va aiba in paza Sa!

Casian ANNA, jurnalist.

0 comentarii:

 

Blog Template by YummyLolly.com