.......................
Acasă............................... ........Galerie Foto ........................Galerie Video

marți, 19 august 2014

Amintiri despre Părintele Iustin Pârvu

Pe  16 iunie, curent, s-a împlinit un an de la trecerea la Domnul a Celui vrednic de veșnică pomenire,  Cuviosului Părinte Iustin Pârvu. Părintele a rămas viu în memoria celor care l-au cunoscut și i-au urmat sfaturile, dar și a nenumăraților oameni care l-au văzut doar pe fotografii, internet sau au auzit despre Cuvioșia Sa din spusele apropiaților.
Iată ce povestește o enoriașă a Parohiei noastre despre Preasfințitul Părinte:

”Nu l-am cunoscut pe Părintele Iustin Pârvu ex vivo, deşi mult mi-aş fi dorit. Cu toate că a trecut în nefiinţă, pentru mine el este viu. Am înţeles aceasta acum un an, când m-a ajutat pentru prima dată să ating nişte obiective profesionale care mă depăşeaua la moment. Fiind într-un moment de criză de inspiraţie în contextul elaborării unei lucrări, am venit la părintele meu duhovnic ca să-i cer un sfat. Fără vreo ezitare, părintele mi-a sugerat să aprind o lumânare înaintea pozei Părintelui Iustin Pârvu şi să mă rog aşa: „Părinte Iustine, roagăte lui Hristos Dumnezeu pentru mine păcătoasa”. Deşi aveam rezerve, am urmat sfatul părintelui duhovnic. Spre seară, mi-am dat seama că Părintele Iustin mi-a fost alături pe tot parcursul zilei, proictându-mi traiectoria gândurilor, coerenţa expunerii etc. Cu alte cuvinte, mi-a oferit un sprijin în realizarea obiectivelor profesionale.
Această „întâlnire” cu Părintele Iustin a creat teren propice pentru a-l cunoaşte mai bine. Interesul faţă de viaţa şi învăţăturile lui a sporit; ba mai mult ca atât, fără careva efort, tot ceea ce era legat cu Părintele Iustin îmi apărea în cale. Bunăoară, o colegă din România fiind într-o vizită la Chişinău mi-a adus o carte document despre părinte „Din învăţăturile şi minunile Părintelui Iustin”. Şi mai consemnabil este faptul că anul curent, Dumnezeu mi-a ajutat mie şi prietenei mele să ajungem la mormântul Părintelui Iustin. Imagini de neiutat în incinta Mănăstirii Petru Vodă din Neamţ. O adevărată capodoperă de care s-a învrednicit neamul românesc. De fapt, toate aceste întâmplări nu au putut să nu producă metamorfoze în concepţia mea despre viaţă, despre rostul omului pe Terra şi multe altele. De parcă şi axa valorilor s-a schimbat.
Analizând chipul Părintelui Iustin ne putem da seama de bunătatea pe care o nutreşte faţă de noi mirenii. Ochii săi denotă un spirit calm şi înţelegător. Nu putem să nu sesizăm aura albă pe care o posedă. Este prototipul unui înger în carne şi oase. Mai simplu, este trimisului lui Dumnezeu.
Creştinii care frecventează Biserica Sfântul Ioan cel Nou de la Suceava din Chişinău îi dotorează nespus de mult Părintelui Iustin. Aceasta deoarece, tocmai graţie lui a fost pusă piatra de temelie a acestui locaş sfânt. Îi suntem recunoscători pentru menţinerea şi promovarea valorilor creştine, care consider, astăzi sunt într-un pericol eminent datorită provocărilor contemporane.

Şi astăzi, nu încetez a apela la ajutorul Părintelui Iustin. De fiecare dată îmi este alături, fiind un adevărat scut care mă protejează şi mă ajută să înfrunt unele obstacole ale acestei vieţi. Dacă pătrundem în esenţa învăţăturilor Părintelui Iustin, remarcăm că în spatele fiecărei poveţe se ascunde o taină, adesea greu de înţeles. Un lucru cu siguranţă l-am însuşit: „Adevăratul creştin caută Împărăţia cerurilor înlăuntrul său şi nu se teme de nimic în lumea aceasta trecătoare. Pentru el necazul e bucurie şi crucea Înviere...”.

0 comentarii:

 

Blog Template by YummyLolly.com