.......................
Acasă............................... ........Galerie Foto ........................Galerie Video

marți, 27 ianuarie 2015

Azi Părintele Iustin printre noi

Anul acesta (2014) pomenirea pr. Iustin la un an de zile a avut loc după cum a și decedat, a doua zi de la hramul bisericii noastre de lemn, ctitoria mare  a părintelui aici la noi în Basarabia, Chișinău. Şi chiar dacă în prima parte a zilei am slujit și petrecut toate cele ale hramului, în cea de a doua parte am avut slujbă de vecernie, apoi luni dimineața slujbă de utrenie, ceasurile și acatistul sfinților martiri din închisori la care a ținut părintele atât de mult, și Sfânta liturghie.
În timpul sfintei liturghii, între icteniile de pomenire a părintelui, m-a învăluit sentimentul care mă cuprindea atunci când ne întâlneam cu părintele  în viață. A fost aceeași stare de bucurie, de pace, de liniște, o stare de mare sărbătoare, pe o perioadă foarte scurtă, și mi-am dat seama din nou că părintele a venit pe o frântură de timp  aici la ctitoria sa, la Chișinău, și în mod nevăzut  ne poartă de griji. Nemaivorbind de faptul că odată cu omagierea unui an de zile de la trecerea în veșnicie a părintelui Iustin demarase la noi lucrările de finisare a fundației acestei biserici, în cadrul căreia este prevăzut paraclisul sfintei și fericitei Xenia din Petersburg. Eu consider că acest lucru nu este o întâmplare. Dimportivă, eu cred că și acum părintele a venit la un an de zile  să binecuvinteze și acest început de lucru pe care urmează să îl facem și la care fără îndoială prin rugăciune și prin modalităţile necunoscute pentru noi va interveni, întrucât această lucrare să fie pe cinste. 

După încheierea sfintei liturghii a urmat litia mică pentru pomenirea părintelui la un an de zile. A orânduit Dumnezeu așa încât la un moment dat, printre  icteniile pe care le spuneam la litie, s-a simțit din nou acea atmosferă pascală a prezenței în duh a părintelui, în mod nevăzut pentru noi aici, pe de o parte, iar pe de altă parte se zice că totdeauna când se pomenește cineva care este dincolo, predomină la masa de pomenire duhul valorilor pe care l-a avut răposatul. La masa de pomenire în mod firesc creștinii din parohia noastră au avut un dialog pe  tematică duhovnicească. Dialogul ziditor de suflet, căutat de sfinți, printre care și preacuviosul nostru părintele Iustin,  lucrarea aceasta pe care au avut-o toți sfinții şi dialogul acesta ziditor de suflet, spre care a tins totdeauna părintele Iustin, pentru că el  a fost cel ce întoteauna venea cu un cuvânt de folos. După cum el însuși spune în toate interviurile pe care le-a dat credincioșilor. Aceeași lucrare poate să o aibă oricine care se va ruga pentru părintele Iustin Pârvu și îl va pomeni, se va ruga lui,  cu siguranță părintele va mijloci pentru persoana respectivă. În aceeași zi de pomenire la un an de zile a părintelui, a venit o famlie cu o problemă de serviciu foarte complicată și m-am gândit la un lucru, de ar fi părintele în viață, ne-am fi dus în audiență la el și s-ar fi rezolvat problema. Tot eu mi-am răspuns că  oamenii ăștia au venit cu problema chiar în ziua de pomenire a părintelui. Deci sigur lumea aceasta are o șansă. Mai  interesant este faptul că familia dată din start a dat acordul ca în zilele apropiate să ajungă cu o închinăciune și rugăciune la mormântul părintelui Iustin. Evenimentul care a avut loc arată că de fapt părintele Iustin este printre noi, e cu noi, și este cel care ne așteaptă, ne primește și ne ajută. 

0 comentarii:

 

Blog Template by YummyLolly.com