.......................
Acasă............................... ........Galerie Foto ........................Galerie Video

duminică, 8 iunie 2008

Întâlnirea cu părintele Mihail (Cazacu)


Relatare de părintele Severian Gheras, parohul bisericii de lemn „Sf. Ioan cel Nou de la Suceava”, mun. Chişinău.

Motto :
„Cel ce umblă în frica de Dumnezeu, chiar dacă petrece în mijlocul oamenilor răi, nu se teme. El are în lăuntrul său frica de Dumnezeu şi poartă arma nebiruită a credinţei, cu care poate să le împlinească pe toate, chiar şi pe cele ce par grele şi cu neputinţă celor mulţi. El petrece ca un uriaş în mijlocul piticilor, sau ca un leu mugind în mijlocul câinilor şi al vulpilor, încrezându-se în Domnul. Cu tăria cugetului său îi loveşte pe ei şi înspăimântă inimile lor, învârtind cuvântul înţelepciunii, ca pe un toiag de fier.” ( Sfântul Simeon Noul Teolog, „Cuvinte de folos”. )

Pe adormitul întru fericire părintele Mihail Cazacu (1922-2007), am avut onoarea să-l cunosc în următoarele împrejurări. Într-o zi de vineri seara, după săvârşirea Vecerniei, diaconul parohiei noastre, părintele Marin Cij, mi-a comunicat o ştire şi anume că la mănăstirea din satul Sireţi, se află în vizită un călugăr bătrân cu o viaţă duhovnicească înaltă, nimeni altul decât părintele ieromonah Mihail (Cazacu).
Am hotărât să nu ratez ocazia, dorind să-l cunosc pe bătrânul stareţ şi să-i cer binecuvântarea, mai ales că mănăstirea Sireţi se află la doar 16 kilometri de Chişinău şi nu-i o mare problemă de a ajunge până acolo.
Atunci l-am contactat pe consilierul nostru, domnul Dumitru Goreacii şi l-am întrebat dacă ar putea să ne servească cu transport până la mănăstirea Sireţi şi înapoi. Domnul Goreacii a răspuns pozitiv la cererea noastră şi astfel sâmbăta dimineaţa, împreună cu păr. diacon Marin Cij, am plecat la Sireţi.
De îndată ce am intrat în ograda mănăstirii, ne-am salutat cu cineva dintre fraţi şi ne-am exprimat dorinţa de a fi primiţi de către părintele Mihail. În momentul în care am intrat în chilia părintelui, am văzut în persoana lui, un preot călugăr cu o faţă luminată şi foarte modest. La întrebarea părintelui Mihail, pentru ce am venit, noi am răspuns, că am venit pentru îndrumare duhovnicească.
Şi când a început părintele Mihail să vorbească, în discursul care la ţinut, noi toţi am găsit răspuns la întrebările şi problemele, cu care am venit la el. Părintele Mihail, foarte des îl cita pe Sf. Simeon Noul Teolog. La întrebarea părintelui diacon Marin Cij, referitor la studiile teologice universitare, părintele a spus următoarele : „după ce se termină studiile teologice, începe şcoala duhovnicească.”
La plecare părintele Mihail, ne-a spus să mai venim la mănăstire şi să ne ţinem în relaţii duhovniceşti cu părintele stareţ Porfirie (Dobre), despre care a spus următoarele : „asemenea stareţ, este o excepţie pentru timpurile noastre.”
Privind la icoana Sf. Simeon Noul Teolog şi la fotografia cu chipul părintelui Mihail, îţi dai seama că sunt foarte aproape unul de celălalt după chip şi probabil aici, găsim răspuns la întrebarea, de ce atât de aproape erau şi după duh cu acest mare sfânt.

Dumnezeu Să-l odihnească cu Drepţii!

0 comentarii:

 

Blog Template by YummyLolly.com