.......................
Acasă............................... ........Galerie Foto ........................Galerie Video

luni, 28 decembrie 2009

Impresii de la Conferinţa "Mucenicia în Ortodoxie: Valeriu Gafencu - un sfânt mucenic basarabean al închisorilor comuniste din România"

A devenit o tradiţie ca Biserica din Anenii Noi, în colaborare cu Asociaţia tinerilor "PRO Ortodoxia", să ofere creştinilor, profesorilor şi elevilor conferinţe cu felurite tematici în vederea sporirii interesului faţă de credinţa împărtăşită.
De data aceasta, cei cca 150 de elevi şi creştini au rămas încântaţi de tema propusă: "Mucenicia în Ortodoxie: Valeriu Gafencu - un sfânt mucenic basarabean al închisorilor comuniste din România" şi de invitaţii de onoare, Preotul Severian Gheras, Andrei Cociug - ASCOR - Chişinău şi alţii, care au conferenţiat cu succes, motivând elevii să stea chiar şi la lecţia a 7-a.
Deşi condiţiile climaterice aspre nu i-au permis să vină mult aşteptatului părinte Filoteu (Bălan) de la Mănăstirea Petru-Vodă, România, auditoriul a rămas încântat de eroismul, smerenia, dragostea şi răbdarea noilor mucenici, mărturisitori ai credinţei ortodoxe.
Iată ce a relatat o tânără prezentă:
"Conferinţa de astăzi mi-a semănat în suflet seminţe de dragoste şi pace, care sper să devină vlăstare a unei viţe pline de înţelepciune. Tema care s-a discutat îmi este atât de aproape sufletului, deoarece am ascultat totul cu atenţie, zicându-mi ceva frumos în interior.
Mi-a plăcut mult libertatea cu care erau înzestraţi cei invitaţi la conferinţă (Pr. Severian, Andrei Cociug), simplitatea şi dorinţa lor de a ajunge la inimile celor care îi ascultau şi le dădea curaj.
Afară ningea frumos, era o poveste, iar discuţia din acea încăpere caldă, toate cuvintele pline de dragoste s-au întipărit în sufletul meu şi ieşind afară, la sfârşitul conferinţei mă simţeam uşoară, asemeni unui fulg. Iar o fericire nelămurită mi-a cuprins fiinţa. Am înţeles, cu adevărat, că cel mai frumos lucru şi minunat pe care ni L-a dăruit Bunul Dumnezeu e dragostea, dragostea care niciodată nu cade, pentru care merită să plângi, să alergi, să suferi. Însuşi Dumnezeu e dragoste. Toate cele din jur cu care suntem orbiţi sunt trecătoare, au fost şi nu-s, iar dragostea curată şi sinceră, binecuvântată de Ceruri, persistă oriiunde.
Discuţia Pr.Severian mi-a insuflat şi mai multă încredere şi curaj de a păşi pragul Bisericii şi de a cere ajutor şi îndrumare de la Bunul Dumnezeu prin preoţi, care ne aşteaptă cu braţele şi inimile deschise în numele Domnului nostru Iisus Hristos.
Mă bucur mult că am avut posibilitatea să fiu şi eu prezentă la această Conferinţă şi sper că pe viitor, voi avea fericirea de a sta undeva într-o sală ascultând cuvinte de suflet, la o nouă Conferinţă".
a scris Iana LOTOVICI

0 comentarii:

 

Blog Template by YummyLolly.com