.......................
Acasă............................... ........Galerie Foto ........................Galerie Video

joi, 4 martie 2010

180 DE ANI DE LA NASTERE SI 100 DE ANI DE LA MOARTEA SFANTULUI IOAN DE KRONSTADT

Anul acesta se implinesc 180 de ani de la nasterea Sfantului Ioan de Cronstadt si 100 de ani de la moartea sa. Cu acest prilej parohia “Sfantul Ioan de Kronstadt” din cadrul manastirii “Sfantul Ioan de Rilla” din or. Sgt. Petersburg, a organizat o intrunire a tuturor bisericilor si comunitatilor ce poarta numele Sfantului Ioan de Kronstadt. Aceasta intrunire a avut genericul “VINO SI VEZI!”, fiind organizata de preotul Nicolaie Beleaev, impreuna cu cei 750 de membri activi ai parohiei “Sfantul Ioan de Cronstadt” cat si obstei manastirii “Sfantul Ioan de Rilla”, din orasul Sankt-Petersburg si binecuvantata de Patriarhul Moscovei si Intregii Rusii- Kiril.
Pregatirea penrtu acest eveniment a demarat inca cu un an inainte de implinirea jubileului. Timp de un an de zile membrii parohiei au incercat sa afle despre fiecare parohie si comunitate, din intregul spatiu ortodox,care poarta numele Sfantului. In acest fel au gasit si Comunitatea “Sfantul Ioan de Cronstadt” din Chisinau. Parintele Severian, presedintele comunitatii si parohul viitoarei biserici, care a fost prezent la acest eveniment, ne relateaza:
- “La momentul cind am ajuns in gara “Vitebsk ” din orasul Sankt-Petersburg, am fost intalnit de trei persoane din parohie care s-au bucurat mult de venirea mea pe 30 octombrie , desi multi dintre invitati au venit la sarbatoare pe data de 31 octombrie. Atit pe 30, cit si la 31, au fost organizate pelerinaje, excursii in orasul Sankt-Petersburg de catre consiliul organizatoric al jubileului,i. In cadrul excursiilor am vizitat: “Ermitajul din Sankt-Petersburg”, Lavra ”Alexandru Nevski”, Catedrala ”Sfantul Isaac Dalmatianul”, cat si Cimitirul “Smolensk” si Capela ”Sfanta Xenia de Petersburg”. Pe data de 31octombrie, seara, toti oaspetii, atat laici, cat si preoti, au luat parte la priveghere, iar pe 1 noiembrie am asistat la Sfanta Liturghie oficiata de 3 Arhierei: Gherman mitropolit de Volgograd si Kamisinsk, Alexei arhiepiscop de Orehovo-Zuevo, Ambrosie episcop de Gatcinsk, Rector al Academiei si Seminarului Teologic din Sgt. Petersburg.
A fost uluitor faptul ca desi au iesit la impartasanie 7 slujitori pentru a impartasi credinciosii, aceasta Sfanta Taina a durat circa 45 de minute. De aici ne putem da seama de intensa traire duhovniceasca a acestei comunitati. Dupa incheierea Sfintei Liturghii a fost oferita de catre Manastirea “Sfantul Ioan de Rilla” o masa praznicala foarte bogata si cu mult suflet pregatita de maicile manastirii.”
- “Dupa aceasta a avut loc, in Music Holul din Sankt-Petersburg, o prezentare a Parohiei ce poarta numele Sfantului Ioan. La inceput a fost o parte mai solemna, cu un continut mai mult de prezentare a personalitatii si activitatii Sfantului Ioan de Kronstadt in Rusia, dar si peste hotarele ei, dar mai apoi a fost vizionat un film care a prezentat activitatea comunitatii de pe langa manastirea “Sfantul Ioan de Rilla”.
- “Dupa ce am prezentat fotografiile cu inceputul activitatii parohiei noastre si toate greuttile prin care am trecut pana in prezent, membrii celorlalte comunitati au ramas profund incantati , iar despre Catedrala “Sfantul Ioan de Kronstatd”, care urmeaza sa fie construita din piatra, ei au afirmat ca nu este altceva decit cu adevarat cerul pe pamant.”
- “A doua zi, pe 2 noiembrie, am plecat cu totii in excursie in orasul Kronstadt, unde am luat parte, initial, la un tedeum oficiat in fata catedralei “Sfantul Nicolae”(catedrala flotei maritime din nordul Rusiei), apoi, de la catedrala, cu Druml Crucii, ne-am dus pana la Capela “Tihvinskaia”, care se afla pe locul unde a fost situata Catedrala “Sfantul Andrei” in care a slujit Sfantul Ioan de Kronstatd. Dupa ce s-a facut o inchinare si rugaciune in fata capelei, ne-am intors spre Catedrala “Sfantul Nicolae”, apoi am vizitat apartamentul-muzeu al Sfantului Ioan. La sfarsitul programului a avut loc in Casa Armatei din orasul Kronstadt un concert religios patriotic.”
- “Parohia “Sfantul Ioan”este cu adevarat bine organizata si pentru mine, spune parintele Severian: vizita la Sankt-Petersburg a fost de foarte mult folos. Este salutabil faptul ca toti oaspetii si preotii veniti la aceasta serbare au avut o asistenta pe parcursul a 3 – 5 zile din partea enoriasilor staruitori care duc un trai cu adevarat crestinesc. ”
- “Fiecare oaspete a primit in dar un cadou, iar cel mai pretios lucru este icoana Sfantului Ioan de Kronstadt, care e ca o binecuvantare pentru toti membrii familiei Sfantului Ioan, iar la noi la biserica, din momentul intoarcerii, am pus-o la biroul meu si se observa mari schimbari reale , spre bine… ”

A consemnat, Ana Casian.
Jurnalism si Stiinte ale Comunicarii, anul 2.